JLK - Jämtlands läns konstförening

JLK - Jämtlands läns konstförening. Herbert och Ellen Carlssons konstfond. Jämtlands Läns Konstförening 105 år. Jämtlands läns konstförening JLK bildades 1912. Syftet var att bygga upp ett konstmuseum samt att arrangera utställningar och föreläsningar. Från 1914 låg konstmuseet i det nybyggda rådhuset, men 1930 kunde man inviga det nya länsmuseet på Jamtli, där det fanns en särskild konstflygel. Genom donationer och inköp har konstsamlingen. I mitten av 1930-talet började föreningen med konstlotteri.

OVERVIEW

The web page jlk-konstforeningen.se currently has an average traffic classification of zero (the smaller the better). We have downloaded zero pages inside the domain jlk-konstforeningen.se and found six websites linking to jlk-konstforeningen.se. There are one mass communication accounts linked to jlk-konstforeningen.se.

JLK-KONSTFORENINGEN.SE TRAFFIC

The web page jlk-konstforeningen.se has seen fluctuating quantities of traffic throughout the the year.
Traffic for jlk-konstforeningen.se

Traffic ranking (by month) for jlk-konstforeningen.se

Traffic ranking by day of the week for jlk-konstforeningen.se

LINKS TO JLK-KONSTFORENINGEN.SE

Bildkonsten Vi främjar och utvecklar konsten i regionen.

Vi främjar och utvecklar konsten i regionen. STARTstöd är ett stöd riktat till professionella kulturskapare eller kreatörer i Jämtland Härjedalen. Det är ett samverkansstöd som syftar till att möjliggöra goda idéer inom kulturområdet samt bidra till ett kreativt klimat. Konstlab för ungas Workshop i serieteckning med Rostom och Lotten. På Biblioteket i Krokom, onsdag 7 dec, kl.

GÅXSJÖ KULTURDAGAR 1624 juli 2016

Arrangerar Jämtlands läns konstförening med Gert Andersson som producent och curator kulturdagarna i Gåxsjö kyrka och skola. Under dessa dagar bjuds vi på konst, konserter, samtal, seminarier. Den tanke som genomsyrar de två helgerna dagarna är möten mellan människor, olika generationer och konstnärliga uttryck. En Slow food-inspirerad restaurang och ett café finns i området.

WHAT DOES JLK-KONSTFORENINGEN.SE LOOK LIKE?

Desktop Screenshot of jlk-konstforeningen.se Mobile Screenshot of jlk-konstforeningen.se Tablet Screenshot of jlk-konstforeningen.se

JLK-KONSTFORENINGEN.SE SERVER

Our crawlers observed that a single root page on jlk-konstforeningen.se took two thousand nine hundred and eighty-four milliseconds to download. We could not observe a SSL certificate, so in conclusion I consider jlk-konstforeningen.se not secure.
195.74.38.174

We found that this website is using the Apache os.

JLK - Jämtlands läns konstförening

DESCRIPTION

PARSED CONTENT

The web page jlk-konstforeningen.se states the following, "Herbert och Ellen Carlssons konstfond." I saw that the webpage also stated " Jämtlands Läns Konstförening 105 år." They also said " Jämtlands läns konstförening JLK bildades 1912. Syftet var att bygga upp ett konstmuseum samt att arrangera utställningar och föreläsningar. Från 1914 låg konstmuseet i det nybyggda rådhuset, men 1930 kunde man inviga det nya länsmuseet på Jamtli, där det fanns en särskild konstflygel. Genom donationer och inköp har konstsamlingen. I mitten av 1930-talet började föreningen med konstlotteri."

SEE SIMILAR DOMAINS

Bitchmother Come Light My Bottom

Thank you for all your comments! I suck at replying, but I read and am grateful for all of them. Credit itself is not necessary though. Most screencaps are made by myself. In case of otherwise, there will be credit in the post. A bit of fry and laurie. And now for something different. Chase is pritty oh so pritty. David bowie and queen omg.

jlk-poussins blog - poussin - Skyrock.com

Subscribe to my blog! Apres basse ham et seremange nos jeunes ont fierement remportés le tournoi d Algrange. Knutange haut plateau messin 3-0. En demi knutange algrange 2 4-0. En finale knutange algrange 1 3-1. Que dire y a rien a rajouter une generation impressionnante merci a tous ces jeunes. Du tres grand et tres beau Knutange.

JLK-TRANSLATIONS - translators profile on GlobTra.com

Tłumaczenia najwyższej jakośći w przystępnej cenie. Tłumaczymy ze wszystkich języków europejskich na j. polski, angielski, rosyjski i ukraiński. Wszyscy współpracujący z nami tłumacze posiadają odpowiednie kwalifikacje i DOŚWIADCZENIE.